سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

دختران بی سرپرست وکتاب سال

دختران بی‌سرپرست و بدسرپرستی که در موسسه خیریه مهر طه نگهداری می‌شوند، به نقد و بررسی کتاب‌های روز برای گروه سنی کودک و نوجوان می‌پردازند.

مرجان حسینی از اعضای دبیرخانه جشنواره «کتاب سال مهر» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزئیات برگزاری این رویداد ادبی گفت: این برنامه به همت موسسه خیریه مهر طه برگزار می‌شود و هم‌اینک دبیرخانه جایزه با 2 گروه تشکیل شده است. گروه اول، اعضای داوطلب یا علاقه‌مند برای همکاری و گروه دوم فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان هستند. فرم داوری آثار هم که باید توسط دخترهای تحت حمایت موسسه،‌ تکمیل شود، به تازگی آماده شده است.

وی افزود: قانونی که برای بررسی کتاب‌ها وجود دارد، این است که آثار مورد بررسی باید در سال 89 برای اولین بار چاپ شده باشند. به این ترتیب از ناشران مختلف برای ارسال آثارشان به دبیرخانه و شرکت دادن کتابشان در این جایزه دعوت کرده‌ایم. تعدادی از کتاب‌ها تا به حال به دستمان رسیده و داورها مشغول خواندن آن‌ها هستند. سعی داریم هر هفته هم جلساتی را با حضور داوران و اعضای دبیرخانه برگزار کنیم.

حسینی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره، اسفندماه سال جاری و همزمان با سالگرد جشن تاسیس موسسه مهر طه خواهد بود. در این مراسم از نویسندگانی که آثارشان برگزیده شده و همچنین از داورها تجلیل خواهد شد.

به گفته وی کتاب‌هایی که توسط بچه‌ها بررسی می‌شود، در حلقه ادبیات داستانی هستند و در حال حاضر 30 کتاب که قابل داوری هستند یعنی با شرایط شرکت در جایزه، همخوانی دارند، به دبیرخانه رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر 2 گروه سنی از داورها برای داوری کتاب‌ها وجود دارند. یک گروه دختران مقطع سنی راهنمایی و گروه دیگر متعلق به مقطع دبیرستان هستند. بیشتر کتاب‌های رسیده به دبیرخانه متعلق به گروه سنی راهنمایی هستند و دختران این گروه در حال حاضر فعال‌تر هستند. از حدود 40 دختری که در موسسه هستند، در حال حاضر حدود 10 نفر مشغول خواندن کتاب‌هایی هستند که به دبیرخانه جایزه مهر ارسال شده‌اند.

حسینی افزود: مهلت ارسال کتاب توسط ناشران، تا اواسط شهریور است و سقفی هم برای تعداد آثار مورد بررسی وجود ندارد چون اولین بار است که این اتفاق می‌افتد و هنوز به میزان توانایی بچه‌ها برای این کار پی نبرده‌ایم. داوری آثار اواسط پاییز به اتمام می‌رسد و بعد از آن در تدارک مراسم اختتامیه خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این جایزه، حاصل شکل گرفتن یک ایده مشترک بود. چون ما با نهادهای مختلفی در ارتباطیم و مبنایمان این بود که یک کار فرهنگی انجام دهیم.

منبع : خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد