سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

مشارکت

  جهت کمک  به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد (ع)استان مرکزی    


برای خرید لباس عید بچه ها وسبدغذایی شب عید اماده 


دریافت کمکهای شما نیکوکارعزیز هستیم



کمک به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی بانک ملت ازطریق کارت وخودپرداز    6104337770117784 

شماره حساب سپهرصادرات 0207807212001   وحساب ویژه ایتام  6037691990085078 برای خرید لباس عید 


تنها مرکزنگهداری ازبیماران آلزایمری استان درانتظارکمک دولت


تنها مرکز نگهداری بیماران آلزایمری استان در انتظار حمایت دولت
نگاه خسته‌اش را به کف سالن آسایشگاه دوخته است؛ آرام و بی‌صدا. هنوز هم می‌توان مهربانی مادرانه‌اش را به‌آسانی در چهره سالخورده‌اش مشاهده کرد. سکوتش پر از سؤال‌هایی است که ذهنش را درگیر خود کرده است. ذهن خسته‌اش در مرور خاطرات تلخ و شیرینش و یا حتی یادآوری نام فرزندان یاری‌اش نمی‌کند.

1393/11/27

  
ادامه مطلب ...

خریدلباس عید بچه های آسمانی

                   

       جهت کمک  به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد (ع)استان مرکزی    


برای خرید لباس عید بچه ها وسبدغذایی شب عید اماده 


دریافت کمکهای شما نیکوکارعزیز هستیم



کمک به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی بانک ملت ازطریق کارت وخودپرداز    6104337770117784 

شماره حساب سپهرصادرات 0207807212001   وحساب ایتام 0333036464007 برای خرید لباس عید 


تعامل بهزیستی وکهریزک

طی نشست مشترکی صورت گرفت

تعامل سازنده بهزیستی استان تهران و آسایشگاه کهریزک

بعد از ظهر امروز نشست مشترک مسئولان بهزیستی و هیئت مدیره موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.

در این نشست پرویز زارعی مدیرکل بهزیستی استان تهران و اصغر کرمی معاون توانبخشی استان در جلسه هیئت مدیره موسسه خیریه کهریزک، حضور یافته و مراحل گوناگون تعامل سازنده را در جهت ارائه بهتر خدمات مورد بحث و بررسی قرار دادند.

گفتنی است، ارتقای سطح خدمت‌رسانی به معلولان، سالمندان و بیماران ام.اس، بررسی چگونگی ارتباط مستمر بهزیستی استان تهران با مدیران مجموعه کهریزک، تأکید بر ارائه خدمات انسان‌دوستانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و در نهایت تأمین رفاه و آسایش برای جمعیت هدف و تحت پوشش مراکز نگهداری از جمله محورهای این نشست کاری بود.

به گزارش فارس، آسایشگاه خیریه کهریزک علاوه بر اینکه با محوریت فقر و نیاز پذیرای معلولان، سالمندان و بیماران مبتلا به ام.اس بوده، همواره مددجویان نیازمندی را که از طرف سازمان بهزیستی، نیازمند نگهداری تشخیص داده شده و به آسایشگاه معرفی می‌شوند تحت پوشش قرار می‌دهد.

آلزایمردرراه است

آلزایمر در راه است

ایران ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به آلزایمر دارد

 رئیس انجمن تقویت حافظه ایران با اشاره به اینکه ایران ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به آلزایمر دارد، گفت: در ایران در هر هفت دقیقه و در جهان هر چهار ثانیه یک نفر مبتلا به آلزایمر می‌شود.

محمد سیدا سه‌شنبه شب در همایش تقویت حافظه در سالن اجتماعات هلال‌احمر مازندران، اظهار داشت: عظمت علم در عمل به آن است.وی با اشاره به اینکه نخستین قدم تقویت حافظه، اعتماد به حافظه است، بیان داشت: از تکنیک‎های مهم تقویت حافظه، تمرکز فکر است. سیدا با بیان اینکه اگر از مغز استفاده نکنیم، کند عمل کرده و پیر می‌شود، تصریح کرد: نوشیدن مایعات و به ویژه آب، کمک مهمی برای تقویت حافظه است.

 

ادامه مطلب ...

لزوم ایجاد مراکز ویژه آلزایمر

رئیس انجمن آلزایمر ایران

لزوم ایجاد مراکز ویژه دمانس و آلزایمر

معصومه صالحی گفت: «با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی در حال حرکت است بنابراین ایجاد مراکز ویژه دمانس و آلزایمر در کشور بسیار ضروری است.»

معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینانیوز گفت: «جمعیت کشور به سمت سالمندی در حرکت است به طوری که در سه دهه آینده ۲۵ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.»

 

ادامه مطلب ...

بیماری آلزایمر(Alzheimer’s Disease)

محققان دانشگاه آیووا

بیماران مبتلا به آلزایمر جزئیات را فراموش می‌کنند اما احساسات را نه

اگر افراد مبتلا به بیماری آلزایمر حافظه خود را از دست داده‌اند به این معنا نیست که احساسات آنها نیز از بین رفته است.
به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تیم محققان دانشگاه آیووا برای بیماران مبتلا به آلزایمر فیلمی به مدت ۲۰ دقیقه گذاشتند که محتوی این فیلم غمگین و خنده دار بود.

بیماران در حین نگاه کردن به فیلم احساساتی که از یک فرد سالم انتظار می‌رفت بروز دادند؛ آنها در مقابل سکانس‌هایی که موجب اندوه و خنده آنها می‌شد همان احساسات و واکنش‌هایی را داشتند که یک فرد سالم دارد.

 

ادامه مطلب ...

کارگاه آموزشی سالمندان

شهرستان اسلام آبادغرب

برگزاری کارگاه آموزشی برای سالمندان تحت حمایت کمیته امداد

سعید کیانی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی برای سالمندان مددجو تحت حمایت خبر داد.

سعید کیانی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آبادغرب، اظهار داشت: یک دوره کارگاه آموزشی برای سالمندان مددجو   تحت حمایت مدیریت  کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب  برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی که در مرکز آموزش خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب برگزار شد، از منابع امدادی هزینه شده است و جمع کثیری از سالمندان تحت حمایت حضور داشتند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان اسلام آباد غرب تصریح کرد : در این دوره آموزشی توسط اساتید و کارشناسان مجرب مرکز بهداشت شهرستان اسلام آباد غرب در زمینه  بهداشت سالمندان، توصیه ورزش، تغذیه سالم، بیماریها ( دیابت ، چربی ها ، آرتروز و فشار ) مطالبی مطرح گردید.

کیانی خاطر نشان کرد: و در خاتمه دوره آموزشی ویزیت رایگان توسط پزشک مدعو از سالمندان مددجو به عمل آمد.


کارگروه تخصصی آلزایمر

در جلسه آینده دبیرخانه

تشکیل کارگروه تخصصی آلزایمر ویژه سالمندان

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از تشکیل کارگروه تخصصی آلزایمر ویژه سالمندان در جلسه آتی دبیرخانه شورای ملی سالمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای ملی سالمندان، دکتر فرید براتی سده رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان و مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده در جلسه یکشنبه ۲۶ بهمن ماه کارگروهی تخصصی با ترکیب دستگاه های عضو دبیرخانه شورای ملی سالمندان و انجمن های فعال در زمینه آلزایمر تشکیل شود.

به گفته رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان نتیجه جمع‌بندی کارگروه تخصصی آلزایمر در نهایت به شورای ملی سالمندان ارائه خواهد شد.

گفتنی است اخبار تکمیلی این کار گروه تخصصی  آلزایمر از طریق همین سایت اطلاع رسانی میشود.

سالمندان تفرش

رئیس اداره بهزیستی تفرش

بانک اطلاعاتی سالمندان در تفرش تشکیل می شود

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: بانک اطلاعاتی سالمندان این شهرستان تشکیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای تفرش، جلسه شورای ساماندهی سالمندان با حضور اعضا در فرمانداری تفرش تشکیل شد.

” کریم حمید وند”فرماندار تفرش گفت: آموزه های دین اسلام احترام به سالمندان و افراد کهنسال را یک امر ضروری دانسته و ما نیز باید این امر را جدی گرفته و زمینه های لازم را برای زندگی بهتر و حفظ موقعیت و جایگاه سالمندان فراهم کنیم.

 

ادامه مطلب ...