سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

راه اندازی رشته تخصصی طب سالمندی یک ضرورت است

راه اندازی رشته تخصصی طب سالمندی یک ضرورت است

با توجه به افزایش جمعیت سالمندی کشور و نیاز به مهارت ویژه پزشکان برای ارتباط با این گروه راه اندازی رشته تخصصی طب سالمندی در کشور را به یک ضرورت مبدل کرده است.


ادامه مطلب ...

یاد خدا مونس تنهایی سالمندان است

اپیزود سوم:

یک مادربزرگ واقعی ایرانی

نفر سوم خانم بتول شکوری بنا از دیگر مشترکین مرکز دم  جهاد دانشگاهی است که ساعت 5 قرار ملاقات داریم، راستش را بخواهید بعد از یک روز مصاحبت با سالمندان و بلند حرف زدن کمی خسته ام و دوست دارم هرچه سریع تر این گفتگو انجام و من به خانه بازگردم، سر ساعت به خانه خانم محمودی دختر خانم شکوری می رسم.


ادامه مطلب ...

سالمندان از رده خارج نیستند، آنها را درجریان امور قرار دهید!

مرد، بیمار اما خلاق و توانا

بعد از خداحافظی با خانم بیاتی با دکتر موزونی به عیادت آقای علی اکبر صنایعی می رویم . پیرمرد متولد اسفند 1307 و 83 ساله است مسلط به زبان فرانسه و انگلیسی و آشنا به زبان لهستانی است و به حسب شغل پدرش که از تجار برجسته اصفهان بوده با افراد برجسته سیاسی آن دوران آشنایی داشته همین موضوع باعث شده که از همان کودکی با مسائل روز سیاسی و اجتماعی آن دوران آشنا باشد.


ادامه مطلب ...

تنهایی سالمندان

“این قافله عمر عجب می گذرد” و با سرعت هر چه تمام تر به دوران سالمندی می رسد دوره ای که ساکنان آن حقایق را در خشت خام می بینند و حدیث دنیا گذرگاه است نه محل قرار را به خوبی می فهمند و حس می کنند، دوره ای که ما نیز روزی در آن توقف خواهیم داشت.دوره ای با نیاز های خاص خودش...


ادامه مطلب ...

خاطره ای ازسالمندان

با خاطرات سالمندان غرق در افکار دور و دراز به سر می برد ،. . . . ادامه مطلب ...

خاطره گویی سالمندان

سالمندان تهرانی بر فراز برج میلاد خاطره گویی می کنندسالمندان تهرانی بر فراز برج میلاد خاطره گویی می کنند
01/10/2011 12:58:17 ب.ظ

جعفری نسب در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برنامه خاطره گویی سالمندان تهرانی بر فراز برج میلاد نیمه دوم اردیبشت ماه برگزار می شود اظهار داشت: این سالمندان از خانه های سالمندان شهر تهران انتخاب شده اند و خاطرات تهران قدیم را بر فراز برج میلاد بازگو می کنند.


ادامه مطلب ...

علت اصلی مرگ نباتی

علت اصلی مرگ در زندگی نباتی

کارشناس کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی گفت: عفونت‌های ریوی و ادراری؛ علت عمده مرگ در زندگی نباتی است.

به گزارش فارس به نقل از پزشکی قانونی، منوچهری با اشاره به علایم افراد دارای زندگی نباتی اظهارداشت: افرادی که در زندگی نباتی به سر می‌برند با توجه به آسیب نیمکره‌های مغزی آگاهی خود را (awareness) نسبت به محیط و خود از دست می‌دهند. این افراد توانایی تفکر ندارند.


ادامه مطلب ...