سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

آلزایمرو بازی

مادربزرگ صد ساله عملکرد خوب مغزش را مدیون نینتندو می‌داند 

بازی - یک زن 100 ساله اسکاتلندی قاطعانه معتقد است که نینتندو باعث شده مغز او تا این سن خوب کار کند وی در جشن تولد 100 سالگی‌اش از عشق خود به این دستگاه صحبت کرد.

digitaltrends نوشت: چندی پیش گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه بازی کردن و خواندن کتاب برای پیش‌گیری از آسیب‌ها و بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر بسیار مفید است. حالا کاتلین کالن 100 ساله با بیان این مطلب در جشن صد سالگی‌اش که طول عمر و ذهن فعالش را تقریبا مدیون دستگاه نینتندو خود می‌داند بر این خبر مهر تایید زد.
کاتلین به شوخی می‌گوید که بعد از 80 سالگی حتی یک روز احساس پیری نکرده و به این خاطر نینتندو عزیز و فوق العاده است.
او همه روزه از صبح دستگاه بازی خود را در دست می‌گیرد و تنها برای گذاشتن کتری و خوردن یک فنجان چای آن را کنار می‌گذارد و این کار تا 10 شب، وقتی که دیگر احساس می کند مغزش کمی خسته شده ادامه دارد.
کاتلین که در منطقه‌ای در شرق اسکاتلند زندگی می‌کند می گوید این دستگاه باعث شده تا حافظه اش در وضعیت خوبی باقی بماند و به خوبی بتواند از آن برای به خاطر آوردن چیز های استفاده کند. سن مغزی کاتلین که با بازی مشهور Brain Trainer اندازه گیری شده تنها 64 سال است و این برای او که وارد سن سه رقمی شده بسیار افتخار آمیز و تحسین بر انگیز است.
بازی‌های دیگری که او دوست دارد عبارتند از : Scrabble، My Word Coach ، Art Academy وFamily Fortunes.
هفته گذشته محققان دانشگاه کالیفرنیا مدعی شدند که ارتباطی بین فعالیت‌هایی که سبب تحریک مغز و سطح پروتئینی که تصور می‌شود عامل اصلی آلزایمر است پیدا کرده‌اند.
البته منظور این محققان تنها دستگاه‌های بازی مثل نینتندوی این زن اسکاتلندی نبوده است. اما کاتلین می‌گوید: من نمی‌توانم به خوبی از قدرت نینتندو صحبت کنم او همچنین در مصاحبه ویدئویی‌اش با دیلی تلگراف گفت: این دستگاه در این سن و سال مغز من را فعال نگه داشته است.

2121
 

آلزایمروآلومنیوم

در اراضی تحت کشت جنوب پایتخت بجای استفاده از تکنولوژی جدید افزایش تولید در واحد سطح، کماکان به روش عهد قجر، سبزیجات با فاضلاب تصفیه نشده یا فاضلاب انسانی آبیاری می‌شوند که نتیجه آن تامین مواد غذایی با استفاده از فاضلاب خام است.
مهرداد مسیبی فعال محیط زیست در این باره گفت: رسیدن جمعیت جهان به مرز 7 میلیارد نفر طی 15 روز آینده مسئولیت رهبران کشورها را در تامین غذای این تعداد نفر فزونی بخشیده و با توجه به محدودیت منابع بایستی حرکتهای تامین غذا از طول متوقف شده و حرکتی عرضی را داشته باشد.

به گفته وی، در این روشها بجای افزایش سطح وتوسعه کشت؛ تولید در واحد سطح افزایش می یابد موضوعی که در بسیاری از کشورها بخصوص کشورهای قاره کهن بدان پرداخته شده است. ضمن اینکه سلامت افراد جامعه نیز در این افزایش تولید مدنظر قرار گرفته است.

 

ظروف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می‌شود

یک فعال محیط زیست گفت: تحقیقات انجام شده در زمینه ظروف روی که آلومینیوم در آن‌ها به کار رفته، نشان می دهد که مصرف آلومینیوم در بلندمدت سبب ابتلا به آلزایمر می‌شود.

حسین عبیری با بیان این مطلب افزود: مصرف غذاهای مانده باعث بروز بی‌حالی و تهوع در افراد می‌شود. علاوه بر این، بررسی پژوهشگران حاکی از آن است که غذاهای مانده و کنسرو شده موجب پیری بدن می‌شوند. برای هضم و جذب غذاهای مانده و برخی مواد غذایی و میوه‌های کنسرو شده، بدن باید انرژی و فرایند بیشتری نسبت به غذاهای تازه صرف کند.

به گفته وی، نوع ظرفی که غذا در آن در یخچال نگهداری می‌شود نیز از نظر واکنش‌های شیمیایی که بین غذا و ظرف رخ می‌دهد، اهمیت دارد. به طور مثال، روکش آلومینیومی برای مواد غذایی اسیدی مثل غذاهای حاوی رب گوجه مناسب نیست.نگهداری مواد غذایی اسیدی و ترش در داخل ظروف روحی یا رویی نیز سبب خورانندگی آن می‌شود به عبارتی آلومینیومی که در این ظروف وجود دارد وارد مواد غذایی می‌شود بنابراین استفاده از این ظروف برای نگهداری مواد اسیدی مناسب نیست.

4747

کلیدواژه ها: آلودگی آب آلزایمر

مقاله ای درمورد پدر


دل نوشته هایی درباره ی پدر


دل نوشته هایی درباره ی پدر


ادامه مطلب ...