سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

جشن میلاد امام رضا (ع) در خیریه امام رصا (ع) استان مرکزی

به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) جشن باشکوهی در روز میلاد آن حضرت در سالن چندمنظوره انجمن آلزایمر خیریه امام رضا (ع) استان مرکزی با حضور جمعی از مسئولین واعضاء هیات مدیره ،مددجویان ،پرسنل وخیرین  و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگارما، این مراسم با قرائت قرآن کریم و تبریک این میلاد فرخنده از سوی مجری برنامه آغاز شد و در ادامه گروه موسیقی با  انجام دهها برنامه واحرای بیش از12 ترانه محفل را شاذ وباعث شادی وایجادشورونشاط بین مددجویان سدند.

این مراسم با برنامه‌های متنوع ازساعت 11شروع وساعت 12 نهار که توسط یکی ازخانمهای خیر وخانواده مخترمشان خانم عیسی خانی تهیه شده بود خورده شد ومجددا گروه موسیقی با خواندن ترانه های متفاوتی مددجویان ومدعوین راازنظرروجی شارژ کردند .

همچنین لازم به ذکراست گروه موسیقی بصورت رایگان این برنامه ها رااجرا کردند که امیداست موردرضایت خداوند منان قرارگیرد.


تبریک

میلاد امام رضا (ع) مبارک باد


باورزش دربرابر آلزایمرمصون شوید

به گزارش وب‌دا، به نقل از نشریه مدیکال اکسپرس، محققان حرکت‌شناسی دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه مریلند با انجام بررسی‌های خود دریافتند ورزش کردن به صورت متعادل می‌تواند برای یک دوره طولانی پس از انجام تمرینات، با اضطراب و استرس ناشی از حوادث ناملایم زندگی در افراد مقابله کند.
براساس این گزارش محققان همچنین با بررسی نقش ورزش در جلوگیری از کاهش رفتارهای شناختی و ادراکی در افراد مسن مشاهده کردند که فعالیت بدنی باعث ترویج و تقویت فعالیت سلول‌های مغزی می‌شود که این پدیده می‌تواند در برابر وقوع بیماری آلزایمر از افراد محافظت کند.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: انجام تمرینات ورزشی علاوه بر این که می‌تواند استرس ناشی از وقوع حوادث عاطفی در زندگی را تعدیل و متوقف کند، قادر است این حالات مثبت را در افراد حفظ و نگهداری کند.
یافته‌های این مطالعه نیز مؤید این مسئله است که ورزش نقش مهمی را برای بهتر تحمل‌ کردن نگرانی‌های روزانه و عوامل استرس‌زای زندگی ایفا می‌کند.
از طرفی نتایج دیگر این مطالعه نشان می دهد: محققان در حال حاضر در نظر دارند که اثرات مداوم ورزش را در بیمارانی که به طور منظم اضطراب و علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، بررسی کنند و مکانیسم این که چگونه ورزش ممکن است شبکه‌های عصبی مرتبط با احساسات را تغییر دهد را درک کنند.

فراموشی سالمندان مهارشدنی است

به گزارش وب دا، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به‌مناسبت روز سالمند ضمن بیان این مطلب افزود: سالمند می‌تواند هر روز با سعی در مورد یادگیری یک چیز حافظه خود را تقویت کند.
دکتر محمد‌جعفر صادقی اضافه کرد: گوش‌دادن به اخبار رادیو و تلویزیون و باز‌گو‌کردن آن در جمع دوستان، مطالعه کتاب و یا روزنامه، تعریف‌کردن خاطرات گذشته، مشاعره و حل‌کردن جدول از روش‌های تقویت حافظه است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: با گذاشتن اشیایی که همیشه از آن استفاده می کنند مثل عینک یا کلید در جای مشخص می‌‌توانند با فراموشکاری مقابله کنند.
دکترصادقی با اشاره به همراه داشتن یک دفترچه یادداشت خاطر‌نشان کرد: یادداشت کردن مطالبی که ممکن است فراموش شود، یادداشت پیام‌های تلفنی و در معرض دید قراردان داروهای مصرفی را می‌توان از دیگر روش‌های مقابله با فراموشی دانست.
وی با اشاره به بروز بیماری ازدیاد پوکی استخوان در سالمندی عنوان کرد: ورزش منظم، مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم، خودداری از مصرف خودسرانه شربت کاهنده اسید معده، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مصرف غذاهای آب‌پز به‌جای سرخ‌کردنی می‌تواند پوکی استخوان را کاهش دهد.
وی با توصیه به سالمندان برای جلوگیری از چاقی یادآور شد: اجتناب از مصرف نوشابه، مصرف شیر و لبنیات کم‌چرب و استفاده متعادل از غذاهای نشاسته‌ای مثل ماکارونی می‌تواند از بروز چاقی جلوگیری کند.

نصایح شیطانی


پس از پایان گرفتن طوفان و هلاکت تمام مشرکان و بت پرستان، روزى شیطان خدمت حضرت نوح(ع) رسید وعرض کرد:

تو به من خدمت کرده اى، من نیز مى خواهم به پاس آن کار، به تو خدمتى کنم!
 
ادامه مطلب ...

نماز


یکی از علماء از کربلا و نجف برمی گشت ولی در راه برگشت در اطراف کرمانشاه و همدان گرفتار دزدان شده و هر چه او و رفقایش داشتند، همه را سارقین غارت نمودند.

  ادامه مطلب ...

سالمندان اراک

در آسایشگاه سالمندان چرا کسی به در نمی زند...

نگاهش بر آینه خیره مانده بود گویی که گم شده داشت و در پی آن می گشت. دستی به آینه کشید و ترجیح داد به جای آنکه آه بکشد و یا چیزی بگوید، نگاهش را از آینه بدزدد، او دیگر نه تنها در باور مردم، بلکه در چهرهٌ بی روی آینه هم پیر وسالخورده شده بود.
 
ادامه مطلب ...

مرکزطلوع اراک درشمال

بیماران روانی مزمن مرکزطلوع اراک به شمال رفتند

45نفرازبیماران روانی مزمن  آسایشگاه طلوع  اراک باکمک افراسیابی سرپرست اداره کل عمومی و خدمات بهزیستی کشوربه مدت 5روز به یک اردوی تفریحی شمال درشهربابلسررفتند
 
ادامه مطلب ...