سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

تشخیص آلزایمر با آزمایش خون

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا به نقل از " گویا کانادا " : تشخیص آلزایمر با آزمایش خون

محققان می گویند یک شیوه تازه آزمایش خون می تواند فرد را تا شش سال قبل از بروز اولین علائم آلزایمر آگاه کند.
این آزمایش تغییرات در شماری از پروتئین ها که سلول ها از آنها برای مبادله پیام میان خود استفاده می کنند را آشکار می کند.به گفته محققان آمریکایی این آزمایش نه تنها افراد مبتلا را شناسایی می کند بلکه می تواند افرادی را که در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند با دقت 90 درصد مشخص کند.

نتیجه این مطالعه که در دانشگاه استانفورد انجام شده است در نشریه "نیچر مدیسین" چاپ شده است.یکی از اضطراب آورترین جنبه های بیماری آلزایمر این است که به راحتی نمی توان پی برد که آیا مشکلات خفیف حافظه به معنی آغاز افت برگشت ناپذیر توان مغزی است یا خیر.

در حال حاضر، آلزایمر تنها از طریق رد سایر علل تحلیل قوای مغزی شناسایی می شود.اما شناسایی قطعی بیماری فقط پس از مرگ با معاینه مغز ممکن است.مطالعه تازه به وجود ارتباطی میان تغییرات توام با آلزایمر در مغز و تغییرات در شیوه ارتباط سلول ها با یکدیگر پی برده است.

محققان سطح 120 پروتئین که سلول ها از آنها برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند را اندازه گیری کردند.نمونه به دست آمده از پنج فرد مبتلا به آلزایمر با نمونه پنج فرد عاری از این بیماری مقایسه شد.

میزان برخی از پروتئین ها به طور چشمگیری در دو گروه فرق می کرد.پژوهشگران در قدم بعدی نمونه خون 129 نفر با علائم مختلف از ضعف خفیف قوای مغزی گرفته تا آلزایمر شدید را مطالعه کردند.

آنها دریافتند که آلزایمر به سطح مشخصی از 18 پروتئین کلیدی ارتباط دارد.آنها سپس از این الگو برای ارزیابی 92 بیمار دیگر که از قبل مظنون به آلزایمر بودند استفاده کردند و نتیجه در 9 مورد از 10 مورد به وجود آلزایمر اشاره داشت.

همین آزمایش وقتی برای تحلیل نمونه خونی که 2 تا شش سال قبل از افرادی با علائم خفیف مشکلات مغزی گرفته شده بود تا حدود زیادی موفق بود. تیم محققان استانفورد تاکید کرد که آزمایش های بیشتری برای تایید نتایج لازم است.

ابزاری که خاطرات آلزایمری ها را زنده می‌کند


محققان ابزار موسیقیایی ابداع کرده اند که می تواند با پخش موسیقی های دیجیتال آشنا برای افراد آلزایمری خاطرات فراموش شده آنها را دوباره زنده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ترکیبی از فناوری RFID و آواهای موسیقیایی در تکه فلزی طلایی رنگ و نیمه شفافی که بر روی جعبه ای چوبی قرار گرفته، ابزار موسیقیایی را به وجود آورده است تا با پخش موسیقی دیجیتال خاطرات اسیر در ذهن بیماران آلزایمری را آزاد کند.

این نمونه بر اساس این فرضیه که بیماران آلزایمری خاطرات خود را از دست نمی دهند بلکه تنها امکان دسترسی به آنها را ندارند، ساخته شده است.

 

 ابزاری که خاطرات آلزایمری ها را زنده می‌کند

این ابزار از توانایی قشر پیشانی میانی مغز، یکی از آخرین مناطقی که تحت تاثیر آلزایمر قرار می گیرد، استفاده می کند، این منطقه با خاطرات آشنا، موسیقی و احساسات در ارتباط است. به این شکل با استفاده از این ابزار همراه بیمار موسیقی را که در جسم کروی فلزی با عملکردی مشابه آنتنهای RFID  ضبط شده انتخاب می کند تا از طریق آن ارتباط خود را با بیمار آلزایمری برقرار کند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، زمانی که موسیقی از طریق جسم کروی فلزی در مرکز جعبه چوبی پخش شد، انتظار می رود مسیر خاطرات بیمار به سوی فردی که موسیقی را انتخاب کرده باز شود و به این شکل افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

پنجمین اردوی تفریحی درسرچشمه محلات

پنجمین اردوی تفریحی مددجویان مرکز طلوع اراک به شهر محلات

 

  

نقاشی مددجویان مرکزطلوع اراک

نقاشی مددجویان مرکزطلوع اراک

اولین کلاسی که برای مددجویان در مرکزطلوع اراک توسط دوخواهر هنرمند وخلاق ونیکوکار ایجاد وراه اندازی شد کلاس نقاشی بود خواهران ارجمند بیات خودشان زحمت کشیذنذ وابزار ووسایل کار را ازتهران خریداری وبه مرکز تحویل دادند ودوروز درهفته هم برای تدریس به مرکز تشریف می آورند وبا تدریس این عزیزان وهوش خوب مددجویان اولین نقاشیها بسیار عالی بود وامیداست بزودی از نقاشی مددجویان وکارهای دستی آنها نمایشگاهی در اراک برگزار نماییم ومددجویان خودشان کارهایشان را بفروشند واز پولش برای خودشان استفاده کنند

نمونه کار بچه ها با طرح آنها:

  

 

مادران سالمند به زیارت امام رضا(ع) رفتند

مادران سالمند به زیارت امام رضا(ع) رفتند

در روز مادر اعضای هیات مدیره انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع ) جمعی از آسایشگاه سالمندان بانونسیبه تفرش بازدید ودرهمانروز آقایان خواجه وتقوایی اعضای هیات مدیره انجمن آلزایمر به سالمندان ومسئولین آسایشگاه قول دادند که تعدادی از سالمندان را به مشهد جهت زیارت اعزام کنند

با یاری خدا وهمت خیرین عزیز در سالروز تولد امام هشتم این امر محقق شد و20نفر از مددجویان وهمراهان خانمهای مددکار ،مراقب وخیر با قطار از اراک اعزام شدند ودر روز پنجشنبه بعد از یک هفته که در مشهد بودندبا استقبال اعضای هیات مدیره انجمن آلزایمر وبانوان نیکوکار به اراک تشریف آوردند که بعداز پذیرایی در مرکزطلوع وصرف نهار وتقدیر از خیرین توسط عوامل ومسئولین آسایشگاه تفرش ساعت سه بعدازظهر به تفرش رفتند

دراین سفرجادارد از فردی دلسوز وکوشا ،سرکارخانم نظری (فرجی ) رئیس هیات مدیره انجمن آلزایمر ومدیرعامل انجمن بانوان نیکوکاراستان مرکزی که بسیار تلاش کردند ولباسهای یکرنگی را برای این عزیزان آماده کردند وکلیه هماهنگی ها رانمودندوهمینطورسرکارخانم مرادی وآقای ولایت دوتن از عضوفعال هیات امنا انجمن آلزایمر نهایت تشکر وقدردانی را به عمل آوریم

عکس مددجویان درحین سوارشدن به قطار:

 

  

داستان

در یکی از شهرهای اروپایی پیرمردی زندگی می کرد که تنها بود. هیچکس نمی دانست که چرا او تنهاست و زن و فرزندی ندارد. او دارای صورتی زشت و کریه المنظر بود.

ادامه مطلب ...

فیلم آلزایمر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «آلزایمر»(نسیان) به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا معتمدی اوایل مهرماه در تهران به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلمبرداری این فیلم که از 16 مرداد شروع شده از مرز 40 درصد گذشته است و اغلب بازیگران نیز جلوی دوربین رفته‌اند.
براساس این گزارش، گروه سازنده «آلزایمر»(نسیان) این روزها مشغول کار در خانه شخصیت نعیم هستند که تا 10 روز دیگر ادامه خواهد داشت.
فیلمبرداری این پروژه تاکنون در لوکیشن‌های عمده کار، آسایشگاه و کلانتری تمام شده و پیش‌بینی می‌شود روزهای ابتدایی مهرماه فیلمبرداری آن تمام شود.
داستان «نسیان» (آلزایمر) که فیلمنامه آن را معتمدی نوشته درباره مردی است که طی تصادفی، دچار فراموشی می‌شود.
«سعید سعدی» تهیه‌کنندگی این فیلم را به عهده دارد.
«احمدرضا معتمدی» پیش از این هبوط، زشت و زیبا، دیوانه‌ای از قفس پرید و قاعده بازی را کارگردانی کرده است.

مهتاب کرامتی در آلزایمر

مهتاب کرامتی در فیلم آلزایمر 

 

مهتاب کرامتی در پشت صحنه فیلم سینمایی آلزایمر