سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

ویروس تب خال

نتایج بررسی دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد که ویروس عامل تب خال یا اچ اس وی وان احتمالا یکی از عوامل اصلی بیماری الزایمر است. 
محققان دانشگاه منچستر انگلیس در پی این بررسی اعلام کردند این ویروس در شصت درصد موارد ابتلا به الزایمر از جمله عوامل بروز بیماری تشخیص داده شده است. 

اگرچه یافته‌های این بررسی ابتدایی است می‌تواند به درک متفاوت دانشمندان از بیماری الزایمر و باز شدن روزنه‌های روشهای جدید برای درمان این بیماری منجر شود. 
این یافته‌ها از این جهت مهم است که داروهای ارزان قیمت ضد ویروس می‌تواند عفونتهای ناشی از ویروس اچ اس وی وان را کنترل کند و سالهاست که به بازار عرضه شده است. 
محققان اعلام کرده‌اند درصورتی که نقش ویروس اچ اس وی وان تایید شود پیشگیری از اثرات جبران‌ناپذیر بیماری الزایمر زمان زیادی نخواهد بود چراکه اثبات شده است انتی ویروسها در کنترل این عفونتها در مغز موثرند. 
پروفسور روت اسحاقی مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه منچستر گفت نکته مهمی که درباره این تحقیقات جدید وجود دارد این است که داروهای درمان کننده عفونتهای ناشی از این ویروس مدتها است تولید و عرضه شده است و اگر نتایج تحقیقات تایید شود پیشرفت در این زمینه علوم پزشکی بسیار سریع خواهد بود. 
محققان اعلام کردند که گامی بعدی آزمایش انتی ویروسها بر روی بیمارانی است که در مراحل اولیه الزایمر هستند. این آزمایشات سه تا پنج سال ادامه خواهد داشت. گفتنی است نتایج این بررسی در تازه‌ترین شماره نشریه پاتولوژی منتشر شده است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد