سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان در معرض خطراستفاده نادرست و خطرزای ترکیبات دارویی هستند

 

به گفته یک کارشناس انگلیسی افراد سالمند همواره در معرض خطر آسیب رساندن به خود به طور تصادفی در اثر مصرف ترکیبات دارویی احتمالا کشنده قرار دارند.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، کیم مونرو دکتر داروساز از دانشگاه رابرت گوردون در پژوهشی دریافته است که تنها 16 درصد از بیماران سالمند برای مصرف داروهایشان از سوی اطرافیان کمک دریافت می‌کنند.

در این پژوهش مونرو 695 سالمند بین 78 تا 86 سال را مورد مطالعه قرار داد.

یک نظرسنجی در این زمینه نشان داد که نیمی از سالمندان در روز بیش از پنج داروی مختلف مصرف می‌کنند و از هر پنج نفر نیز یک نفر حداقل 12 نوع داروی گوناگون می‌خورد.

حدود 14 درصد از افراد تحت بررسی نیز از داروهای به شدت سمی مانند وارفارین مصرف می‌کنند.

این تحقیقات نشان می‌دهد: در حالی که سالمندان ناچار هستند به دلیل ابتلا به مشکلات و بیماری‌های گوناگون مانند فشار خون بالا، داروهای مختلفی مصرف کنند اکثر این افراد از هر گونه احتمال خطری در این زمینه بی‌اطلاع هستند.

نتایج این پژوهش در کنفرانس داروسازی انگلیس در شهر منچستر ارایه شده است. به علاوه این پژوهش نشان می‌دهد که حتی دستورالعمل مصرف داروها نیز هر چند وقت یک بار تغییر می‌کند.

در این نظرسنجی از هر 10 سالمند یک نفر گزارش کرد که داروهایش یا دستور‌العمل مصرف آن‌ها حداقل چهار نوبت در 12 ماه اخیر تغییر کرده است.

آمارها حاکی از آن است که بین یک تا دو درصد از پذیرش‌ها در بیمارستان مربوط به واکنش‌های شدید دارویی است که بسیاری از موارد آن در سالمندان بروز می‌کند.

منبع

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد