سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

روزنامه آساهی:خوردن ماهی و سبزیجات برای پیشگیری از بیماری فراموش

دستاوردهای پژوهشگران وابسته به وزارت بهداشت، رفاه و کار ژاپن نشان می‌دهد که خوردن متناسب ماهی، صدف، سبزیجات و مواد گیاهی می‌تواند برای پیشگیری از بروز بیماری فراموشی مفید باشد.

بر پایه گزارش علمی روزنامه آساهی، این دستاورد از آزمایشی غذایی یکساله بر روی ۹۵سالمند با میانگین سنی ۷۲سال، بدست آمده است.

به گزارش روزنامه آساهی نتیجه این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که در طول این یکسال،فراموشی در میان ۲۹نفر از این سالمندان کاهش، در میان۴۷نفر ثابت و در میان ۱۹دیگر زیاد شده است.

این آزمایش نشان می‌دهد که آندسته از افرادی که فراموشی در آنها زیاد شده روزانه ۹۱گرم ماهی و صدف می‌خوردند، این در حالی است که این میزان در افرادی که فراموشی در آنها کمتر شده، ۱۵۱گرم بوده است.

نتیجه این آزمایش همچنین نشان داده که اندازه خوردن روزانه سبزیجات و مواد گیاهی در میان سالمندانی که فراموشی آنها رو به بهبودی رفته، ۱/۲۵ برابر افرادی بوده که فراموشی آنها زیاد شده است.

این آزمایش نشان داده که میزان جذب کالری در میان سالمندانی که فراموشی در آنها کمتر شده با دو هزار و ۱۴۲کیلو کالری، ۱/۱۶برابر سالمندی بوده که فراموشی در آنها شدت یافته است.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد