سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان را به خوردن آب و مایعات تشویق کنید

اصفهان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی

یک کارشناس علوم تغذیه، گفت : سالمندان را باید به خوردن مایعات ، آب و هر گونه غذای مایع تشویق کرد.

دکتر "محمد علی تقی پور" روز پنجشنبه‌در گفتگو با ایرنا افزود: بسیاری از سالمندان به دلیل ترس و مشکل دستشویی رفتن زیاد، از مصرف آب و دیگر مایعات پرهیز می‌کنند.

وی افزود : آنها بااین کار، سبب می‌شوند که ازمواد مغذی ، ویتامین‌ها و موادی مانند فسفر و پتاسیم محروم بماند و به بیماریهای استخوانی به خصوص پوکی استخوان مبتلا شوند.

وی اضافه کرد : سالمندان به دلیل پیری یا استفاده از دندانهای مصنوعی و مشکلات گوارشی و تغییر مزاجی نمی‌توانند از غذاهای جویدینی حتی میوه‌های تازه به میزان مورد نیاز استفاده کنند بنابراین توصیه می‌شود غذاهای مایع مقوی مانند آبگوشت، سوپ مرغ، پوره سیب زمینی و هویج و آب میوه در سبد غذای روزانه آنها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل و دلیل مراجعه سالمندان به پزشکان، پوکی استخوان‌و تغذیه نامناسب آنهااست، گفت : بسیاری از سالمندان در زمینه تغذیه به دستورپزشک توجه نمی‌کنند و به خوردن طعم‌دهنده ها، نمک و شکر و غذاهایی که برای سلامت و کنترل بیماریهای آنها مضر است، ادامه می‌دهند.

این کارشناس تغذیه، مصرف شیر ، روغن زیتون ،کاهش مصرف نمک و چربی و ورزش، را بهترین راه برای سلامت سالمندان و کنترل بیماری و چاقی آنان ذکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد