سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان برای پیشگیری با "انجمن آلزایمر" تماس بگیرند

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی

سالمندانی که نگران اختلال حافظه خود هستند، برای اطمینان از سلامت حافظه خود جهت انجام تست حافظه می‌توانند با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرند.

سالمندان برای اطلاع از سرویس‌های حمایتی انجمن آلزایمر ایران و راهنمایی‌های این انجمن در مراجعه این افراد به متخصصین مربوطه می‌توانند روزهای زوج از ساعت ‪ ۸تا ‪ ۱۶با شماره تلفن ‪ ۴۴۶۳۳۵۵۵تماس بگیرند.

انجمن آلزایمر ایران با ارایه بیش از چهار هزار مشاوره تلفنی در روز برای پیشگیری از آلزایمر تلاش می‌کند.

هم اکنون ‪
۷۰۰بیمار مبتلا به آلزایمر تحت پوشش حمایت‌های این انجمن هستند و بیش از ‪ ۲۰۰سالمند نیز برای پیشگیری از این بیماری از حمایت های پیشگیرانه انجمن آلزایمر برخوردار هستند.

یکی از اقدامات انجمن آلزایمر ایران در راستای آموزش و اطلاع رسانی در خصوص آلزایمر انتشار فصلنامه "قاصدک محبت" است که سالمندان می‌توانند با اشتراک در این فصلنامه به آموزش‌های لازم در مورد زندگی سالم در دوره سالمندی دست یابند.

علاقه‌مندان جهت دسترسی به این فصلنامه می‌توانند با انجمن آلزایمر ایران تماس بگیرند.

انجمن آلزایمر ایران اقداماتی را همچون پذیرش، تشکیل پرونده و ویزیت بیماران، مشاوره روانپزشکی و تغذیه، برگزاری تورهای یکروزه آموزشی و تفریحی، سرکشی و عیادت از بیماران تحت حمایت در منزل و ارایه خدمات پرستاری در منزل انجام می‌دهد.

دیگر اقدامات این انجمن شامل مراقبت روزانه و توانمندسازی افراد تحت پوشش، اهدای وسایل و تجهیزات کمکی از جمله تخت و ویلچر به صورت امانتی در اختیار خانواده‌های بیماران، آموزش خانواده و برگزاری همایش‌های علمی و بیمه کردن یکی از داروهای آلزایمر است.

کارشناسان معتقدند با انجام روش‌های پیشگیری‌کننده از جمله افزایش فعالیت‌های فکری همچون حل پازل و جدول، یادگیری یک زبان جدید، حفظ کردن شعر و به طور کلی یادگیری یک نکته جدید در هر روز می‌توان احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش داد.

افزایش فعالیت‌های بدنی و ورزش به طور منظم و روزانه،جلوگیری از انزوا و افسردگی، حفظ و افزایش ارتباط با دیگران، جلوگیری از ضربه شدید به سر با رعایت نکات ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی از دیگر اقدامات موثر برای پیشگیری از آلزایمر است.

با تغذیه مناسب و رژیم حاوی سبزیجات و میوه‌های تازه، مصرف ماهی حداقل هفته‌ای یکبار، مصرف روغن زیتون به علت داشتن اسید چرب امگا‪ ،۳کاهش مصرف قند خالص و افزایش مصرف توت، کشمش، انجیر و خرما می‌توان احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داد.

بیمار مبتلا به آلزایمر اگر چه ممکن است حتی توانایی درک زمان، مکان و لغات را از دست بدهد اما متوجه احساسات و نوازش کردن می‌شود.

در بیمار مبتلا به آلزایمر رفتارهایی مثل سرگردانی، قدم زدن‌های بی‌هدف، انجام اعمال تکراری یا جستجوی دائمی و درآوردن لباس دیده می‌شود باید دانست این رفتار عمدی نیست و دلیل وجود بیماری است.

بیمار مبتلا به آلزایمر دچار کاهش توانایی‌های جسمی و حرکتی می‌شود باید تلاش کرد حداقل توانایی‌های آنها را حفظ کرد.

مبتلایان به آلزایمر در نتیجه از دست دادن حافظه نسبت به جهانی که در آن زندگی می‌کنند بی‌اعتمادند در نتیجه ممکن است به اطرافیان نزدیک خود بدبین شوند و تهمت‌های نامناسب به آنها بزنند، باید دانست علت این امر بیماری است و بیمار مقصر نیست.

بیمار مبتلا به آلزایمر ممکن است فراموش کند هنگام خرید پولی پرداخت کند بهتر است به مکان‌هایی که بیمار از آنان خرید می‌کند توضیحات لازم داده شود.

فراموشی جزء روند سالمندی نیست و باید فراموشی مکرر در سالمندان را جدی گرفت.

بیماری آلزایمر که هفته گذشته از شناسایی آن یک قرن گذشت، یک بیماری پیشرونده است که بر کارکرد مغز اثر می‌گذارد و توانایی‌های ذهنی از جمله حافظه، قضاوت، استدلال و تصمیم‌گیری و توانایی‌های جسمانی فرد را دچار اختلال می‌کند.

هم اکنون ‪ ۲۴میلیون نفر در دنیا مبتلا به آلزایمر هستند و همچنین حدود ‪ ۲۰۰هزار نفر نیز در ایران مبتلا به این بیماری هستند.

با تشخیص به موقع و زود هنگام بیماری آلزایمر می‌توان سرعت پیشرفت آن را آهسته کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد