سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان با کامپیوتر جوان می شوند

 

بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از کامپیوتر و اینترنت تنها مختص به افراد جوان است. اما تازه ترین نتایج یک نظرسنجی  حاکی از آن است که افراد سالمند نیز تکنولوژی کامپیوتر را برای زندگی روزمره خود ضروری می دانند. بر اساس این نظرسنجی که در کشور انگلیس انجام شد بیش از ۵۰ درصد افراد بالای ۵۵ سال که به سیر در اینترنت می پردازند معتقدند که استفاده از کامپیوتر، جنبه های تازه ای از زندگی را برای آنها نمایان کرده است. همچنین ۲۲درصد از این افراد تنها با هدف انجام بازیهای کامپیوتری وارد اینترنت می شوند. با آن که شرکت های تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری معتقدند که استفاده از کامپیوتر در میان سالمندان در حال گسترش است اما هنوز هم بسیاری از مردم جامعه تکنولوژی کامپیوتر را مختص به نسل جوان می دانند.

از مجموع افراد بالای ۵۵ سال که در این نظرسنجی  شرکت کردند، تنها ۳۵ درصد تجربه سیر در اینترنت را داشتند. البته در این میان افراد میانسال که از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند، کمتر به اینترنت دسترسی پیدا می کنند.

بسیاری از افراد سالمند در سراسر جهان معتقدند که شرکت های کامپیوتری به نیاز این افراد توجهی نمی کنند و اطلاع رسانی قابل فهم در مورد تکنولوژی کامپیوتر برای آنها صورت نمی گیرد.

به همین دلیل تنها یک پنجم افراد میانسال پیگیر جدیدترین اخبار مربوط به تکنولوژی هستند.

البته نظرسنجی های شرکت های کامپیوتری حاکی از آن است، کامپیوتر در زمینه سلامت و درمان افراد سالمند نقش تعیین کننده ای دارد. بیش از دو سوم افرادی که در این نظرسنجی ها شرکت کرده اند معتقدند استفاده از تکنولوژی تأثیر مثبتی در زندگی آنها داشته است.

یک پیرزن ۶۸ ساله در این زمینه می گوید: پس از این که شوهرم فوت کرد، فرزندانم برایم یک کامپیوتر خریداری کردند که این کامپیوتر متصل به اینترنت بود. در واقع به دلیل کار با کامپیوتر هرگز احساس تنهایی نمی کنم. چون با اعضای خانواده ام در سراسر جهان ارتباط برقرار می کنم. همچنین از طریق اینترنت دوستان دوران مدرسه ام را که ۳۰ سال از آنها بی خبر بودم پیدا کردم.

جالب این که ۵۰ درصد از افراد بالای ۵۰ سال در بیشتر نظرسنجی ها اعلام کرده اند، زندگی بدون کامپیوتر و اینترنت برای آنان طاقت فرسا خواهد بود.

همچنین ظهور خطوط پرسرعت اینترنت باعث شده تا افراد سالمند بسیار سریع تر در اینترنت به سیر بپردازند و در مدت زمان کوتاهی فیلم، موسیقی و بازیهای کامپیوتری را دانلود نمایند.

در گذشته افراد سالمند در اوقات بیکاری خود به تماشای تلویزیون می پرداختند اما هم اکنون ۴۰ درصد افرادی که از خطوط اینترنت پرسرعت برخوردارند به جای تماشای تلویزیون، به کار با اینترنت می پردازند.

یک کارشناس حوزه وب می گوید: افراد سالمند از طریق اینترنت اطلاعات ارزشمندی در مورد موضوعات پزشکی و خدمات مختلف اجتماعی پیدا می کنند و ارتباط خوبی با دوستان و سایر اعضای خانواده برقرار می نمایند. با این حال برای کوتاه کردن فاصله دیجیتال میان افراد سالمند و نسل جوان باید آنها را آموزش داد و اطلاعات را با زبان ساده تر برایشان عرضه کرد.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
فراست جمعه 30 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:16 ب.ظ http://farasat.blogsky.com

مبارکه! عالیه موضوع وبلاگت. پیش برو!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد