سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

جذب حامی

۷ نکته برای جذب حامیان مالی بیشتر در پروژه‌های ترویجی

  

آیا می‌خواهید بدانید چطور حامیان مالی بیشتری جذب کنید؟ می‌خواهید راه‌ و روش‌هایی را که جمع‌آوری کنندگان حرفه‌ای کمک‌های مالی استفاده می‌کنند، بدانید؟ مسلما همین‌طور است! پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

کمک‌های مالی، نیروی حیاتی پروژه ترویجی شما را تشکیل می‌دهند و یکی از عوامل مهم و تعیین‌ کننده میزان تاثیرگذاری آن هستند! تعیین راه‌ و روش‌های موثر جمع‌آوری کمک‌های مالی، کاری پیچیده و زمان‌بر است. جذب کمک‌های مالی چالش‌های بسیاری دارد، چرا که سازمان‌ها و افراد مختلفی برای جذب حامیان مالی با هم رقابت می‌کنند. به علاوه، اغلب ترویج‌گران، برای جذب کمک‌های مالی به شیوه حرفه‌ای آموزش نمی‌بینند، به همین دلیل هم این کار برای اغلب آنها ساده نیست. ترویج‌گران معمولا به خوبی می‌دانند که چگونه می‌شود کسی را تحت تاثیر قرار داد، اما یادگرفتن شیوه‌های جذب کمک‌های مالی کاری دشوارتر است: چرا که ترویج‌گران معمولا راه آزمون و خطا و درس گرفتن از اشتباهات را پیش می‌گیرند.

این ۷ نکته به شما کمک می‌کنند تا بتوانید برای پروژه ترویجی‌تان کمک‌های مالی بیشتری جذب کنید:

۱-  ابتدا انتظاراتتان را تعیین کنید.
اولین قدمی که باید بردارید تعیین اهداف کوتاه و بلند مدت است. قبل از اینکه پروژ‌ه‌ای را آغاز کنید، چشم‌انداز آن را در نظر بگیرید.

۲-  تحقیق کنید.
حامیان مالی بالقوه‌تان را پیدا کنید. نکته کلیدی این است که بتوانید افراد، سازمان‌ها و شرکت‌هایی را که ممکن است به حوزه‌‌ پروژه‌ ترویجی شما علاقه‌مند باشند و یا دلیلی برای حمایت از آن را داشته باشند، پیدا کنید. از این موضوع مهمتر، پیدا کردن راهی برای دسترسی به این افراد، سازمان‌ها و شرکت‌ها است. راه ساده‌تر این است که از افراد نزدیک شروع کنید. ببینید میان همکاران، هیئت مدیره و مدیرانتان چه کسانی ممکن است حامیان مالی بالقوه‌ای را بشناسند. بعد از اینکه این افراد را شناسایی کردید به سراغ شبکه‌سازی برای دسترسی به حامیان بالقوه دیگر بروید.

۳- دلیل موجه و تاثیرگذاری برای حمایت ایجاد کنید.
حامیان بالقوه/آتی شما حتما می‌پرسند چرا باید پولشان را صرف پروژه ترویجی شما کنند. باید بتوانید دلیل روشنی برای کمک‌ مالی بیاورید و افق روشنی را برای موفقیت پروژه‌تان ترسیم کنید. اگر دلیل موجهی برای حمایت مالی ایجاد کنید، حامیان مالی به پروژه شما به جای خیریه، به عنوان سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و احتمال بیشتری وجود دارد که حمایتشان را جلب کنید. از این گذشته، دلایل قوی و تاثیرگذار اشتیاق افراد را برای کمک مالی افزایش می‌دهد. شاید این کار به نظر ساده بیاید، اما در عمل بسیاری از پروژه‌های ترویجی (چه آنهایی که قدیمی‌تر هستند و چه تازه‌ترها) از عهده این کار بر نمی‌آیند. برای اینکه بتوانید دلایل تاثیرگذار و موجهی ارائه کنید، باید بتوانید موارد زیر را توضیح دهید:

  • پروژه ترویجی شما به دنبال حل چه مشکلی است؟
  • راه‌حل شما برای حل این مشکل چیست؟
  • اگر موفق شوید چه تغییراتی ایجاد می‌شود؟
  • اگر شکست بخورید چه اتفاقی می‌افتد؟
  • چرا شما بهترین گروه برای حل این مشکل هستید؟

۴- تصویری حقیقی، فوری و انسانی از درخواست‌‌هایتان ایجاد کنید.
موثرترین درخواست‌های کمک‌مالی آنهایی هستند که حقیقی، شخصی و فوری هستند. از داستان‌های تاثیر‌گذار پروژه‌تان بگویید، برای پاسخ به سوالات بالا از عکس و ویدیو استفاده کنید تا بتوانید کمک‌های مالی حامیانتان را با نتایج و تاثیرات ملموس پیوند دهید. اینگونه به حامیان مالی‌تان فرصتی می‌دهید تا نتایج کمک‌هایشان را ببینند.

۵- مباشران خوب و درستکاری باشید.
کمک‌ مالی یک حامی در واقع گستره‌ اعتماد آنها به شما، سازمان شما و اهداف ترویجی شما است. پس به یاد داشته باشید که نه تنها مباشر سرمایه‌ای که آنها در اختیار شما می‌گذارند هستید، که اعتماد آنها نیز در دستان شما است. در طول پروژه ترویجی‌تان به طور مداوم، هم برایشان کارت تشکر و هم گزارش‌های به روز شده پروژه‌تان را بفرستید.

۶- مراسم و برنامه‌های متفاوت برگزار کنید.
یکی از راه‌های رایج جذب کمک‌های مالی برای پروژه‌های ترویجی، برگزاری برنامه‌های متفاوت با در نظر گرفتن مبلغی برای شرکت کردن، است. برای نمونه:

  • برگزاری ورزش‌های ساده و گروهی مانند پیاده‌روی، دویدن صبحگاهی، کوهنوردی و ...
  • برگزاری جلسات کتابخوانی
  • بازارچه‌های هفتگی، ماهانه و یا نوروزی

۷- یک استراتژی برای ایمیل فرستادن تدوین کنید.
یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق افراد به کمک مالی، فرستادن ایمیل است. اما این کار نیازمند تدوین یک طرح و استراتژی دقیق است تا بتوانید به این وسیله مقدار میزان کمک‌های مالی را افزایش دهید. تعیین کنید هر چند وقت یکبار می‌خواهید ایمیل بزنید. در انتخاب موضوع ایمیل هم دقت کنید. تحقیقات نشان‌ می‌دهد بسیاری از افراد تنها با خواندن موضوع ایمیل تصمیم می‌گیرند که آن ایمیل را باز و یا حذف کنند.

 

تهیه و تدوین:‌ مدرسه پرتو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد