سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

غربالگری آلزایمر

طرح غربالگری آلزایمر پایلوت در تهران اجرایی می شود
فرید براتی سده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از اجرای طرح غربالگری آلزایمر خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود.
فرید براتی سده با بیان این مطلب، افزود: همچنین طرح شناسایی سالمندان مبتلا به آلزایمر و اعلام اسامی آنها به نیروی انتظامی با همکاری انجمن آلزایمر و ناجا اجرایی می‌شود.

  

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، یادآور شد: در این طرح، انجمن آلزایمر مشخصات افراد مبتلا به آلزایمر را به نیروی ...انتظامی اعلام می‌کند تا در صورت مفقود شدن افراد مبتلا به آلزایمر، نیروی انتظامی بتواند آنها را شناسایی و به خانواده‌هایشان برگرداند.
فرید براتی سده، با اشاره به دستورالعمل تشکیل کارگروه اختلالات شناختی و تأکید بر آلزایمر، اظهار داشت:‌ در آخرین جلسه شورای ملی سالمندان در مهرماه گذشته، راه‌اندازی این کارگروه تأکید شد.
وی تصریح کرد: درحال حاضر دبیرخانه شورای ملی سالمندان به دنبال تدوین طرح‌های در راستای حمایت از سالمندان مبتلا به آلزایمر است.
براتی سده با اشاره به تدوین طرح غربالگری آلزایمر خاطرنشان کرد:‌ این طرح با همکاری معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و انجمن آلزایمر به صورت پایلوت در تهران اجرا خواهد شد که مقدمات اجرای طرح فراهم شده است.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور بیان داشت:‌ طرح دیگری که در حال تدوین و تهیه است، طرح ثبت‌نام افراد دارای آلزایمر نام دارد که این طرح نیز با همکاری دستگاه‌های متولی، دانشگاه علوم بهزیستی و مؤسسات غیردولتی درحال پیگیری است.
وی گفت:‌ طرح دیگری که در دستورکار قرار دارد، طرحی است که با همکاری انجمن آلزایمر و نیروی انتظامی اجرا خواهد شد که در این طرح، انجمن آلزایمر مشخصات افراد مبتلا به آلزایمر را به نیروی انتظامی اعلام خواهد داشت تا درصورت مفقود شدن افراد مبتلا به آلزایمر، نیروی انتظامی بتواند آنها را شناسایی و به خانواده‌هایشان برگرداند.
براتی سده در پایان خاطرنشان کرد: شورای ملی سالمندان در سال جاری برنامه‌های متعددی را در دستورکار خود قرار داده است که امیدواریم این طرح‌ها با همکاری دستگاه‌های متولی اجرا شود.

See More
‎دبیرخانه شورای ملی سالمندان‎'s photo.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد