سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سفرنوروزی بچه های آسمانی خیریه امام جواد ع اراک به بندرعباس وقشم

محمودزارعی مدیرعامل انجمن خیریه امام جواد (ع ) گفت:با همکاری سرهنگ گلشن زاده معاونت محترم سپاه اراک وسرهنگ علی نژاد  وسرهنگ جهانداری ازسپاه بندرعباس یک سفر بسیارپربار وزیبا وبه یادماندنی برای بچه های آسمانی ومادران دلسوزشان که تمامی برای اولین باربه این دیارسفر داشتند برپا شدکه جادارد ازهمه دوستان تشکرویژه داشته باشم

زارعی افزود:بهترین زمان برای سفر به سواحل نیلگون خلیج فارس وبچه های بی سرپرست که کسی را ندارند به آنها سربزنند ویا آنها را مسافرت ببرد عید است. هوا در اراک سرد است و در سواحل خلیج فارس چنان مطبوع که به راحتی می‌توان شنا کرد. مطمئن‌ترین راه نیز برای مسافرت به خلیج‌فارس قطار است ولی متاسفانه بلیط قطار بسیار سنگین وبرای خیریه ها پرهزینه است بناچار با اتوبوس درروزجمعه 7فروردین ساعت 7ونیم صبح از جلوخیریه مرحوم حجت الاسلام میری به سمت خلیج فارس حرکت کردیم

سفر از اراک تا بندر عباس  تقریبا 20 ساعت به درازا می‌انجامد،سفر رامتاسفانه بدون دوخانواده که درست همانروز یکی به بیمارستان ودیگری هم مشکلی داشتند وباتوجه به اینکه خیلی دوست داشتندولی نتوانستندبیایند آغازکردیم. جمعه، حوالی ساعت هفت و نیم بعدازظهربه یزد رسیدیم.

وی گفت :برای ستاداسکان نوروزی آموزش وپرورش یزد هم نامه ای از آموزش وپرورش اراک داشتیم که خیلی شلوغ بود وتا ساعت 9 بالاخره یک نمازخانه به ما دادند وباتوجه به اینکه همه جا همکاری می کردند ولی مسئول ستاد اسکان فرمودند که باید حتما 500هزازریال پرداخت کنید ولی راننده یزدی که از کنار اتوبوس من را به ستاداسکان آورده بود وفهمیده بود که بچه های ایتام بامن هستند گفتند پدرخانم من 25روزپیش فوت شده ومنزلشان با تمام امکانات خالیه بروید وآنجااستراحت کنیدوفقط فاتحه ای برایش بفرستید وماهم رفتیم پولمان را ازآموزش وپرورش گرفتیم ودر همان منزل مرحوم مجمدعلی جعفری نجف آبادی معروف به (استاد محمد آخوند )که خدا رحمتش کند ،شب را سپری کردیم وبه داماد این مردخدا وخیربزرگ گفتیم فردا صبح زود تشریف بیاورین تا منزل را تحویل دهیم ولی ایشان به ما گفتند شما هروقت خواستید بروید درب را به هم بزنید وبروید وازاین مرد بزرگ ودامادشون که ما اسمشون را هم متاسفانه نپرسیدیم بینهایت ممنون وسپاسگزاریم وازخداوند منان خواستار پاداش این عمل نیکشان هستیم

صبح روز شنبه هم به طرف بندرعباس جرکت وساعت 5 بعدازظهر به بندرعباس رسیدیم وبا اتوبوس به کنار ساحل رفته وپیاده شده وبعدازیکساعت تماشا ی ساحل وبا یک تلفن به خوابگاه که درپادگان امام سجاد ع بود راهنمایی ومسقر ده شدیم

مدیرخیریهامام جوادع اضافه ی کرد:روزیکشنبه هم ازقبل برنامه ریزی شده بودوبه کنارساحل رفته وکلیه افراد سوارکشتی دوساعت گشت دریایی را داشته که بچه ها بسیارخوشحال شدندنهار را برایمان به پارک دولت کنار ساحل آوردند وهمانجا خوردیم وبعداز ظهرهم به بازار وپاساژها رفتیم وشب وغروب هم تا ساعت 9مانده وبرای استراحت به خوابگاه رفتیم تا فردا برایقشم آماده شویم

جزیره قشم با وسعت ۱۴۹۱ کیلومترمربع، بیشترین سواحل و کرانه‌ها را در بین جزایر خلیج فارس به خود اختصاص می‌دهد. سواحل زیتون، سیمین، جزایر ناز، سوزا، مسن، شیب‌دراز، سلخ و دوستکو از دیدنی‌ترین سواحل جزیره قشم محسوب می‌شوند. از ویژگی‌های ساحل شناختی این جزیره، تنوع سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی آن است که چنین خصوصیتی به‌طور یک جا در کمتر جزیره‌ای یافت می‌شود. سواحل شنی و ماسه‌ای نقره‌فام و سیمین براق نیز از دیگر انواع سواحل در جزیره قشم محسوب می‌شوند. ساحل صخره‌ای زیتون، ساحل شنی سیمین و سواحل گلی لافت و جنگل‌های حرا تنوع سواحل قشم را نشان می‌دهند. ساحل صخره‌ای ریگو معروف به ساحل لاک‌پشت‌ها نیز از دیگر سواحل زیبای جزیره قشم است که لاک‌پشت‌ها در آنجا برای نفس‌گیری و تغذیه به روی آب می‌آیند. سواحل زیبای جزیره هنگام در دو کیلومتری خط ساحلی جنوب جزیره قشم زیستگاه دلفین‌های باهوش و بازیگوش است که این مسئله موجب جذب گردشگران علاقمند به قشم و جزیره هنگام شده است. گردشگران علاوه بر ساحل زیبای بین هنگام و قشم از طبیعت رویایی داخل جزیره هنگام و تنها مزرعه پرورش تمساح کشور نیز دیدن می کنند.
نزدیک‌ترین بخش جزیرۀ قشم به ساحل، یعنی شهر بسیار زیبای لافت در مقابل بندر پهل قرار داشت. در نتیجه قایق‌های شوتی این فاصله را در 5 دقیقه طی می‌کردن روی کشتی رفتید. ولی ما با همان اتوبوس خودمان ومسافرین به روی کشتی رفته وبعداز نیم ساعت به ساحل لافت رسدیم ،این کار برای گروه ما بسیار خاطره‌انگیز بود.

وی درادامه افزود:جناب سروان اصغرنسب به عنوان راهنما همراه گروه بود ،زیباترین جاذبۀ شهر لافت بادگیرهای زیبای این شهر می‌باشد. قلعه پرتغالیهاو قلعۀ نادری چاه‌های آب معروف این شهر از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر بود. بعد از دیدار از لافت راهی گشت و گذار در جنگل‌های زیبای حرا شدیم که در نزدیکی لافت واقع است. این جنگل‌ها در آب‌های ساحلی قشم روییده‌اند و برای بازدید از آنهل باید سوار قایق می‌شدیم. پرواز پرندگان زیبا بر فراز قایق ما از لحظات فراموش‌نشدنی این سفر بود. ریشۀ درخت حرا بر روی زمین قرار دارد. این ریشه آب شور دریا را شیرین می‌کند. ولی چون وقت ما کم بود به بازار قدیم رفتیم وبعد نهار را در ساحل خورده وبه درگاهان رفته وخریدها را کرده ساعت 9 دوباره سوارکشتی شده وبه بندرعباس برگشتیم

بعد ازگشت کنار ساحل بندرعباس دیدن جاهای دیدنی بعد از12ساعت دوباره به یزد آمده ودرنمازخانه هنرستان شهدای نعیم آباد مستقر وروز چهارشنبه به طرف اراک راهی شدیم

جادارد ازمسئولین محترم سپاه اراک وبندرعباس وخیرین بزرگواری که کمک مالی و..کردند تاما بتوانیم این اردو را برگزارکنیم نهایت قدردانی وسپاس را داشته ازخداوندمنان برای آنها سعادت دنیا وآخرت راخواستاریم.