سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

مجوز نخستین مرکز نگهداری بیماران آلزایمری در اراک صادر شد

مجوز نخستین مرکز نگهداری بیماران آلزایمری در اراک صادر شد

اراک مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مرکزی از صدور مجوز نخستین مرکز درمانی تخصصی نگهداری بیماران آلزایمری کشور در اراک خبر داد.


 
'محمود زارعی' عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجوز این مرکز با ظرفیت پذیرش 50 بیمار زن و مرد آلزایمری از سوی کمیسیون عالی بهزیستی صادر شده است.

وی اظهار داشت: مکانی در دو طبقه برای راه اندازی مرکز مذکور با کمک بهزیستی استان مرکزی تامین شده و تا کنون برای آماده سازی و تجهیز وسایل تخصصی درمانی و رفاهی آن پنجاه میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مرکزی ادامه داد: به منظور ساخت مکان مناسب برای این مرکز با حمایت استانداری و بهزیستی، پیشنهاد تخصیص پنج هزار متر زمین از سوی مسکن و شهرسازی استان داده شد که قرار است در روز جهانی آلزایمر (31 شهریورماه ) یکهزار و 975مترآن به این انجمن تحویل شود.

زارعی توضیح داد: درحال حاضر 167بیمار آلزایمری ثبت نام شده برای نگهداری در این مرکز تخصصی در اراک موجود است.

وی ، با بیان برآورد وجود حدود دو تا سه هزار بیمار آلزایمری در اراک، گفت: بر اساس نظرات کارشناسان، در جهان در هر چهار ثانیه و در ایران در هر 12 دقیقه یک نفر به آلزایمر مبتلا می شود.

زارعی ادامه داد: براساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی تا سال 2050 تعدادسالمندان جهان از جمعیت زیر 14 سال پیشی می گیرد و آلزایمر به عنوان یک بیماری شایع سالمندی به دغدغه مهم بهداشتی و درمانی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مرکزی بیان کرد: هفت درصد سالمندان ایران تنها زندگی می کنند که با توجه به روند رشد جمعیت پیر در سال های آتی لزوم توجه به برنامه ها و تقویت مراکز تخصصی آلزایمر ضروری است.

560/559

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 80319433

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد