سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

پیامها

پیام های مهم بر گرفته از گزارش سالیانه بیماری آلزایمر؛ مزایای تشخیص زود هنگام و مداخلات پزشکی، روانی و اجتماعی +

تخمین زده می شود که در جهان ۳۶ ملیون نفر با بیماری دمانس زندگی می کنند و شاید از هر ۴ نفر، ۳ نفر آنها تشخیص طبی نمی گیرند و بنابراین از درمان و مراقبت نیز محرومند. به ویژه این «وقفه درمانی» در کشورهای در حال توسعه و کم در آمد بیشتر مشهود است.

مداخلات مختلفی وجود دارد که می تواند تاثیر مطلوبی بر روی زندگی افراد مبتلا که تشخیص طبی دمانس/آلزایمر گرفته اند و در مراحل اولیه بیماری هستند، بگذارد. در نتیجه، عدم تشخیص زود هنگام، ملیونها بیمار، خانواده ها و مراقبین آنها را از یک فرصت مناسب برای بهبود کیفیت زندگی محروم می سازد.

با ایجاد مراکز تشخیص زود هنگام و برطرف کردن «وقفه درمانی»، در کشورهای در حال توسعه برای هر نفر تا ۱۰،۰۰۰ دلار میتوان صرفه جویی کرد که در طول سالهای آتی، میلیارد ها دلار پس انداز می شود.

دولت ها، هم اکنون باید در فکر سرمایه گذاری در ساختار های خدماتی و درمانی کشورهای خود باشند تا بتوانند فشار هزینه های کلان بیماری دمانس را در آینده را تامین کنند.

کشورها نیاز مبرم به یک راهبرد ملی دمانس دارند تا در آن تشخیص زود هنگام و مداخلات مربوطه پیش بینی شده باشند. ارکان اصلی راهبرد باید شامل اطلاع رسانی، اهمیت تشخیص زود هنگام و مداخلات قابل دسترس باشد تا ساختارهای خدماتی، پزشکی و سرمایه گذاری در تحقیقات دمانس/آلزایمر را تقویت نماید.

نهایتا، میزان تاکید بر تشخیص زود هنگام نشانگر دید و فعالیت جوامع نسبت به بیماری دمانس/آلزایمر خواهد بود که راه را برای دسترسی سهل تر بیماران به مداخلات و درمانهای موثرتر هموار می سازد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد