سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

اعتفادات دینی مردم تبریز سبب کم رونقی خانه های سالمندان

استان ها: مراکز نگهداری از سالمندان در تبریز با توجه به بافت دینی و فرهنگی نسبت به دیگر کلان شهرهای کشور، اندک و انگشت شمار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، اول اکتبر برابر با 9 مهر مصادف با روز جهانی سالمندان است و استان آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت از لحاظ تعداد سالمندان مطرح است و بررسی وضعیت سالمندان در این شهر در چنین روزی مناسب می نمایاند.

بنا به اعلام مسئولان سازمان بهزیستی استان اذربایجان شرقی، این استان دارای 7 مرکز نگهداری از سالمندان است که در مجموع کمتر از 450 سالمند در این مراکز نگهداری می شوند.

شهر تبریز نیز با دارا بودن 3 مرکز نگهداری سالمندان یعنی معلول خوبان، آنا و مهر در مجموع 231 سالمند را در این مراکز پذیرش و به آنان ارائه خدمات می دهد که با توجه به نسبت جمعیتی تبریز و نیز وجود تعداد قابل توجهی سالمند در این شهر رقم بسیار محدود و اندکی به شمار می آید و البته این امر در دیگر شهرهای استان نیز ملموس است که فقط در چهار شهر این مراکز وجود دارند.

همچنین با توجه به وضعیت جسمی و روحی افراد نگهداری شده در این مراکز عموماً با افراد مبتلا به بیماری های حاد و یا سالمندان بدون اولاد هستند از لحاظ امنیتی باید در مراقبت دایمی باشند.

بنابر اعتقاد کارشناسان سازمان بهزیستی علت این امر و تعداد محدود سالمندان در مراکز نگهداری شده در تبریز که نصف تعداد مراکز بزرگ نگهداری سالمندان در تهران نیز نمی شود، اعتقادات دینی و فرهنگی مردم آذربایجان و تبریز و توجه به آیات و روایات رسیده از معصومین در فضیلت مراقبت و پاسداری از سالمندان است.

همچنین با توجه به فرا رسیدن هفته سالمندان و اجرای دهها برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه سالمندان، به همت سازمان بهزیستی و فراهم شدن امکان ملاقات گسترده دانش آموزان و نونهالان با این عزیزان به نظر می رسد توجه مسئولان مذهبی و فرهنگی استان در اشاعه فرامین دینی در میان خانواده ها نسبت به حفظ حرمت و جایگاه سالمندان در این هفته بسیار مناسب است

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:35 ب.ظ

حال می کنی یکی مطلب شما رو خوند

؟ جمعه 30 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام.

من از فردا قراره برم سالمندان برا کارورزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد