سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

توجه به عوارض پنهان وغیرقابل پیش‌بینی دارو در سالمندان ضروری است

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

تغذیه صحیح، ورزش و شرکت در کانون های فعالیت فکری نظیر NGO ها و اتاق فکر جهت سالمندان نه تنها از روند مخرب و پیشرفت بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند بلکه در بهبود کیفیت زندگی در این جمعیت نیز بسیار موثر است.

دکترمصطفی داستانی متخصص قلب و عروق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: افراد سالمند ممکن است به دلیل اختلالات شناختی و عاطفی، دچار اشتباه و فراموشی در مصرف دارو شده و تظاهرات ناشی از عوارض دارویی را نیز اظهار نکنند.

وی ادامه داد: از این رو اختصاص وقت کافی و بلکه داشتن وسواس خانواده های افراد سالمند در انتخاب دارو و دوز مناسب آن به همراه پایش اثرات به وسیله آزمایش امری ضروری است، چرا که مصرف دوز بالای دارو و تعدد اقلام دارویی نه تنها باعث ایجاد مسمومیت در این افراد می شود بلکه ممکن است با مصرف داروی اشتباه عوارض حاد دیگری را موجب شود.

دکتر داستانی افزود: در نتیجه با توجه به عوارض غیرقابل پیش بینی و اکثرا مخفی داروها در این سن و خطرناک بودن بالقوه داروهای قلبی عروقی در صورت بروز مسمومیت با این داروها، توجه به عوامل پیشگیری کننده و یا تغییردهنده سیر بیماری و عوامل کاهنده نیاز به مصرف داروها به طور جدی مطرح می شود.

این متخصص در پایان با تاکید بر تغذیه صحیح و انجام ورزش در دوران سالمندی اظهار داشت: این عوامل در کنار حفظ بهداشت روانی افراد سالمند از طریق استقلال نسبی مادی و فراهم کردن شرایطی برای شرکت آنان در کانون های فعالیت فکری مانند شرکت در NGO ها و اتاق فکر نه تنها از روند مخرب و پیشرفت بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند و نیاز به مصرف دارو را کاهش می دهد بلکه در بهبود کیفیت زندگی در این جمعیت بسیار موثر است.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد