سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

جراحی برای مردان مسن مبتلا به سرطان پروستات توصیه می شود

 

طبق یک مطالعه مردان مسنی، اگر بجای آنکه بر اساس توصیه‌های رایج صبر کنند و نظاره‌گر رشد سرطان پروستات خود باشند، در مراحل اولیه این بیماری تحت پرتو درمانی و یا عمل جراحی قرار گیرند، زندگی طولانی‌تری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، محققان “مرکز سرطان فاکس چیس” و دانشگاه “پنسیلوانیا” در “فیلادلفیا” اعلام کردند، در این مطالعه که ۱۲سال بطول انجامید محققان دریافتند که خطر مرگ و میر در بیمارانی که تحت درمان سرطان قرار گرفتند نسبت به آنهایی که درمان نشدند ۳۱درصد کمتر بود.

این گزارش که در شماره اخیر مجله “اتحادیه پزشکی آمریکا” چاپ شده است، در نتیجه‌گیری اعلام کرد، با وجود اینکه سرطان پروستات بیماری است که کند رشد می‌کند اما این مطالعه نشان می‌دهد که درمان فعال مراحل اولیه سرطان پروستات با کاهش خطر مرگ و میر در ارتباط است.

این مطالعه افزود: سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در میان مردان آمریکایی است.

با توجه به این حقیقت که سرطان پروستات به آهستگی رشد می‌کند، صبر و نظاره رشد تومور به ویژه برای مردان مسنی که با خطر شدید مرگ و میر ناشی از سایر مسائل روبرو هستند یک گزینه محسوب می‌شود.

با این وجود، مطالعه جدید نشان داد که حتی مردان ۷۵تا ۸۰ساله نیز از درمان سرطان پروستات بهره می‌برند.

این گزارش بر اساس سوابق پزشکی بیش از ۴۴هزار مرد ۶۵تا ۸۰ساله که در فواصل زمانی سال‌های ۱۹۹۹و ۱۹۹۱تشخیص داده شد به سرطان پروستات مبتلا هستند و پس از تشخیص بیش از یکسال زنده ماندند، تهیه شده است. این مطالعه در سال ۲۰۰۲به پایان رسید.

منبع

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد