سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

سالمندان اراک ،بیایید با هم به آینده فکرکنیم

مجموعه مقالاتی پیرامون سالمندان آلزایمری

بازنشستگی زودهنگام موجب طولانی تر شدن عمر نمی شود ‪

 بر اساس نتایج یک تحقیق آماری که در مجله (British medical journal) منتشر شده ؛ کسانی که در سن ‪ ۵۵سالگی بازنشسته شدند بسیار کمتر از کسانی که در سنین ‪ ۶۰ یا ‪ ۶۵ سالگی بازنشسته شدند ،عمر کرده اند.

 برخلاف باور عمومی کسانی که زودتر بازنشسته می‌شوند نه تنها بیشتر عمر نمی‌کنند بلکه عمر کوتاهتری نیز دارند.  نتایج یک تحقیق آماری نشان داد کسانی که در سن ‪ ۵۵سالگی بازنشسته شدند بسیار کمتر از کسانی که در سنین ‪ ۶۰یا ‪ ۶۵سالگی بازنشسته شدند عمر کرده اند.

این تحقیق بر روی ‪ ۳۵۰۰کارگر شرکت شل در تگزاس که در سنین ‪، ۵۵ ‪- ۶۰یا۶۵سالگی بازنشسته شده بودند انجام شد.  این افراد به مدت ‪ ۲۶سال موردتحقیق قرار گرفتند تا فواید بازنشستگی زودهنگام بر طول عمر مورد ارزیابی قرار گیرد.  

در این مطالعه علل بازنشستگی مورد بررسی قرار نگرفته است.

بیماری و وضع نامناسب سلامتی می‌تواند برخی افراد را وادار به کناره گیری از کار کند. افرادی که از سلامتی محرومند بعد از بازنشستگی زودتر جان می‌سپارند. اما کسانی کمه ‪ ۱۰سال دیرتر از کار کناره می‌گیرند احتمالا از وضع سلامتی بهتری برخوردارند.

در این مطالعه جنسیت و موقعیت اجتماعی اقتصادی افراد نیز مدنظر قرار گرفت.  

کارگرانی که در سن ‪ ۵۵سالگی از کار بازنشسته شدند بطور متوسط ‪۷۲ سال عمر کردند. میانگین عمر کسانی که ‪ ۶۰سالگی بازنشسته شدند ‪ ۷۶سال بود. کارگرانی که در سن ‪ ۶۵سالگی بازنشسته شدند تا ‪ ۸۰سالگی در قید حیات بودند.

بطور کل کوتاهترین عمر متعلق به مردان از گروههای کم درآمد بود که در سن۵۵سالگی بازنشسته شدند. طولانی‌ترین عمر نیز متعلق به زنان از گروههای پردرآمد بود که در سن ‪ ۶۵سالگی بازنشسته شدند.  افزایش سن بازنشستگی در افراد متعلق به طبقات بالا یا پایین اجتماعی اقتصادی به طولانی تر شدن عمر کمک کرد.

تفاوت سن بازنشستگی ‪ ۶۰و ‪ ۶۵سال ناچیز و از نظر آماری کم اهمیت است.  در حال حاضر در بسیاری از کشورهای ثروتمند بحثهای زیادی در مورد بازنشستگی مطرح است. طرحهای مستمری بگیری در دهه‌های آینده تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

کاهش موالید در بسیاری از کشورها به این معناست که با بازنشسته شدن هر نیروی قدیمی یک نیروی جدید جایگزین آن نخواهد شد.

یکی از راه حل‌ها برای تامین هزینه‌های مستمری افزایش سن بازنشستگی است.

مشروح این مطالعه در مجله “‪ “British medical journalمنتشر شده است.

منبع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد